Bossche Vakschool - Muurschildering Kings of Colors

Grootste muurschildering van de stad op nieuwbouw Bossche Vakschool

Kings of Colors is door De Bossche Vakschool en Rothuizen Architecten gevraagd om de gymzaal van hun school aan de Hervensebaan te voorzien van een eigentijdse muurschildering. In deze zogenaamde ‘mural’ staan de leerlingen en vakgebieden van de school centraal. Voltooid beslaat de muurschildering zo’n 500m2 en is daarmee veruit de grootste muurschildering van Den Bosch. De voorbereidingen zijn ondertussen in volle gang en vanaf vrijdag 28 april gaan de kunstenaars aan de slag.

“Al in 2020 zijn we door de Bossche Vakschool benaderd in het kader van de nieuwbouwplannen, en het is gaaf dat we eindelijk van start kunnen gaan”, aldus artistiek leider van Kings of Colors Jan-Henk van Ieperen “Met Marcus ‘Gomad’ Debie, James Jetlag en Gart Smits presenteren we een drietal internationaal gerenommeerde kunstenaars die gegarandeerd een geweldig kunstwerk gaan opleveren.”

Kings of Colors is hét straatkunstplatform van ‘s-Hertogenbosch en streeft ernaar om meer kwalitatief hoogstaande straatkunst in het straatbeeld van de stad te krijgen. Daar waar het voor iedereen toegankelijk is. “Straatkunst is een geweldig middel om verhalen te vertellen op een manier die een groot en breed publiek aanspreekt. Dat bewijzen we denk ik wel met deze muurschildering.” vult zakelijk leider Stefan van Ham aan. “Deze muurschildering is voor onze organsatie een nieuw hoogtepunt en het jaar is nog maar pas begonnen. Want dit jaar bestaat Kings of Colors 10 jaar en dat gaan we met verschillende projecten vieren. Er komt zeker nog meer aan!”