Bossche Vakschool - Doelgroep

Doelgroep

De Bossche Vakschool is er voor leerlingen die over de capaciteiten en leervermogens beschikken om een VMBO Basis of VMBO Kader diploma te kunnen halen. VMBO staat voor Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs.

Leren doe je nooit alleen! De Bossche Vakschool biedt als vmbo-school een breed scala aan profielen. Denk daarbij aan onze horeca afdeling en onze techniek afdeling. We hebben ruime mogelijkheden voor het leren in de praktijk. Wij vinden het van belang dat ook andere leerlingen in Den Bosch de mogelijkheid hebben om kennis te maken en te leren in deze beroepsrichting in ons onderwijs om straks een betere vervolgkeuze te kunnen maken. Daarom werken wij intensief samen met andere scholen van Voortgezet Onderwijs in de regio, zoals De Rijzert, Helicon de ISK en Dieze College. Dit betekent dat de leerlingen van genoemde scholen soms lessen volgen op de Bossche Vakschool. Andersom kan dit ook bestaan; op collega scholen wordt soms een ander aanbod gedaan waar onze leerlingen gebruik van willen maken. Een prachtige kans om te leren van en met elkaar! Ook zal de Bossche Vakschool dit jaar in het kader van promotie voor techniek onderwijs veelvuldig samenwerken met het KW1C en allerlei techniek bedrijven. Dit houdt in dat onze leerlingen regelmatig buiten de school zijn om een beter inzicht te krijgen in de mogelijkheden die techniek als beroep biedt. Op die manier is het onderwijs levensecht en leren onze leerlingen het allermeest.

In ons onderwijsprogramma is veel ruimte voor leren door doen. Onze leerlingen maken kennis met vele beroepen en worden zo goed voorbereid op een vervolgstudie in het MBO (Middelbaar Beroeps Onderwijs).

'De Bossche Vakschool is dé school voor slimme handen.'