Pro-vmbo klas

Doorstromen naar het vmbo

Voor leerlingen die willen onderzoeken of ze met extra ondersteuning, begeleiding en iets meer tijd kunnen doorstromen naar het vmbo hebben we de Pro-vmbo klas.
Het Pro-vmbo arrangement is een samenwerking tussen de vmbo scholen Yuverta vmbo Den Bosch, Bossche Vakschool en De Rijzert school voor praktijkonderwijs.

Wat is de Pro-vmbo klas?

• Je volgt onderwijs op het niveau vmbo-basis
  • Je gaat naar school bij het praktijkonderwijs en bij de vmbo scholen
  • Je zit in een kleine klas van 12 tot 16 leerlingen
  • Je hebt 2 mentoren. 1 van het vmbo en 1 van het praktijkonderwijs. Zij ondersteunen je en geven de meeste theorielessen
  • Je volgt theorievakken (Nederlands, Engels, wiskunde en biologie) en praktijkvakken zoals groen, techniek, zorg en welzijn en koken.

Vind je sommige dingen moeilijk? Dan krijg je daarin extra ondersteuning.

Aan het einde van het schooljaar kijken we samen op welke school je blijft. Dat kan zijn:

• De Bossche Vakschool
  • Yuverta vmbo of
  • De Rijzert, school voor praktijkonderwijs.

Is het na een jaar nog niet duidelijk welke school bij je past? Dan stellen we de keuze nog even uit. Je kunt maximaal 1,5 jaar in het Pro-vmbo arrangement werken en leren.

‘We werken samen aan het vergroten van je sociale vaardigheden en studievaardigheden’.

Wil je meer weten?

Wil je meer informatie over de Pro-vmbo klas of wil je hierover met iemand praten? Neem dan contact op met Jannie van Lamoen, ondersteuningscoordinator. jvanlamoen@rijzert.nl 073- 6217623.