Mobiliteit en Transport​

Altijd al iets gehad met alles wat rijdt en rolt?

Ligt je passie bij het sleutelen aan auto’s, fietsen en scooters of wil je vrachtwagenchauffeur of autoschadehersteller worden, dan is het profiel Mobiliteit & Transport op jouw lijf geschreven!

De afdeling Mobiliteit en transport bevindt zich in een levensecht praktijklokaal dat voldoet aan alle moderne eisen. In deze omgeving ga je diverse onderhouds- en reparatiewerkzaamheden aan voertuigen uitvoeren. Het is dus vooral leren door het te doen. Door de groeiende markt van elektrisch rijden, beschikken we ook over een E-Porsche, E-scooter en E-Bike. Binnen het profiel werken wij ook met industriële tablets. Dit allemaal om jou zo goed mogelijk voor te bereiden voor de toekomst van morgen.

Een heel praktisch aspect is binnen het profiel is Transport en Logistiek. Alle goederen die de school binnen komen, lopen via deze afdeling. Zo leer je al heel snel hoe een logistiek proces in elkaar steekt. Ook de bedrijfswagens en leenfietsen van school worden beheert en onderhouden door de afdeling!

Je hebt niet alleen les op school in de theorie- en de praktijklokalen, maar ook buiten school ga je kennis en vaardigheden op doen.  Zowel in de derde als de vierde klas heb je de mogelijkheid om het gehele schooljaar één dag per week stage te lopen bij een geaccrediteerd leerbedrijf. Daarnaast vindt er een blokstage plaats in leerjaar 3 en leerjaar 4, dit om zo goed te kunnen oriënteren op de arbeidsmarkt.

Door de goede samenwerking met het bedrijfsleven en het Koning Willem 1 college kun je na het behalen van je diploma versneld doorstromen naar het MBO.