Bossche Vakschool - Profiel techniek

Profiel Mobiliteit & Transport.

Altijd al iets gehad met alles wat rijdt en rolt?

Ligt je passie bij het sleutelen aan auto’s, fietsen en scooters of wil je vrachtwagenchauffeur of autoschadehersteller worden, dan is het profiel Mobiliteit & Transport op jouw lijf geschreven!

De afdeling Mobiliteit en transport bevindt zich in een levensecht praktijklokaal dat voldoet aan alle moderne eisen. In deze omgeving ga je diverse onderhouds- en reparatiewerkzaamheden aan voertuigen uitvoeren. Het is dus vooral leren door het te doen. Door de groeiende markt van elektrisch rijden, beschikken we ook over een E-Porsche, E-scooter en E-Bike. Binnen het profiel werken wij ook met industriële tablets. Dit allemaal om jou zo goed mogelijk voor te bereiden voor de toekomst van morgen.

Je hebt niet alleen les op school in de theorie- en de praktijklokalen, maar ook buiten school ga je kennis en vaardigheden op doen.  Zowel in de derde als de vierde klas heb je de mogelijkheid om het gehele schooljaar één dag per week stage te lopen bij een geaccrediteerd leerbedrijf. Daarnaast vindt er een blokstage plaats in leerjaar 3 en leerjaar 4, dit om zo goed te kunnen oriënteren op de arbeidsmarkt.

Door de goede samenwerking met het bedrijfsleven en het Koning Willem 1 college kun je na het behalen van je diploma versneld doorstromen naar het MBO.

Bossche Vakschool - Instromers subs2

Profiel Produceren Installeren & Energie.

Werk je graag met machines om dingen te maken? Altijd al willen weten hoe je zonnepanelen, airco’s of warmtepompen installeert? Of zijn boren, frezen, draaien, lassen handelingen die bij jou passen? Dan is het profiel PIE de richting voor jou! PIE is de afkorting voor produceren, installeren en energie. Het profiel PIE is een heel breed georiënteerd profiel. In dit profiel komen elektrotechniek, installatietechniek en metaaltechniek samen. Doordat je met diverse technieken in aanraking komt, krijg je een brede kijk op de wereld van het werken in de techniek. De lessen zijn niet alleen op school. Ze loop je diverse oriënterende stage en krijg je gastlessen en excursies bij diverse opleidingsbedrijven Na het behalen van je PIE diploma zijn er verschillende richtingen waarin je kunt doorstromen. Je kunt kiezen voor een MBO mechatronica of werktuigbouw. Maar ook elektro- en installatietechniek zijn richtingen die je op kunt. Het bedrijfsleven staat te springen op gemotiveerde technisch talent. Dus waar wacht je nog op? Bij PIE combineren we samen met jou vakmanschap en technologie van de toekomst. Durf jij het aan?

Profiel Bouwen, Wonen & Interieur.

Werk je graag met je handen, ben je creatief, lijkt het je leuk om bouwtekeningen te maken en te lezen en zie je jezelf al werken met machines? Dan is Bouwen, Wonen, Interieur (BWI) misschien wat voor je. Je werkt veel met je handen omdat je bijvoorbeeld gaat timmeren, metselen en schilderen. Maar je gaat ook aan de slag met computerdesign en laser graveren en je werkt met bijvoorbeeld de lasersnijder. Voor het ontwerpen en maken van meubels en het inrichten en decoreren van interieurs, ben je bij Bouwen, Wonen & Interieur ook op de juiste plek.

Je hebt niet alleen les op school in de theorie- en de praktijklokalen, maar ook buiten school heb je les. In het derde leerjaar ga je op stage om te oriënteren wat je leuk lijkt te gaan doen in de bouwwereld en vierde leerjaar ga je twee weken op stage, zodat je het geleerde in de praktijk kunt uitproberen.  De leerlingen die voor het profiel BWI kiezen zijn de leerlingen die graag met hun handen willen werken, echte doeners dus. Leerlingen die kiezen voor dit profiel hebben een goed perspectief op de arbeidsmarkt.

Met een afgeronde opleiding vmbo profiel Bouwen, Wonen, Interieur op zak kun je doorstromen naar alle MBO-opleidingen. Veel leerlingen kiezen voor een vervolgopleiding binnen de techniek of designsector. De keus is natuurlijk helemaal aan jou